Kraftig ökning av onlineförsäljning
Med tillväxten av onlineförsäljning det senaste året gjordes 67% fler onlineköp 2020! Detta är en fantastisk utveckling för många välkända och etablerade butiker eftersom det är ytterligare en väg att nå till både nuvarande och nya kunder. Förutom de etablerade namnen har många nya, "mindre" företag också växt rejält det senaste året och för dem och andra måste hela försäljningsprocessen inklusive leverans till slutanvändaren noga övervägas!
Förpackningar och transporter
Med tillväxten av onlineförsäljningskanalen har antalet skickade paket också ökat avsevärt. Detta kräver ytterligare förberedelser från företag och att välja rätt fraktmetod är ofta en av de viktigaste nycklarna till framgång. Ögonblicket när någon äntligen mottar sin produkt måste lämna ett positivt och bestående intryck! För att ge er en idé om de olika alternativen som finns, erbjuder Kuvertland ett brett utbud av
lådor,
kuvert,
fyllnadsmaterial och
förpackningsalternativ som den bästa platsen att börja ifrån för alla företag.
Säkerheten kommer först
När du väljer den bästa förpackningslösningen för ditt företag måste allt tas med i beräkningen. Förpackningen måste vara enkel att använda, se bra ut och viktigast av allt, se till att produkterna kommer fram säkert till kunden. Alla har fått ett paket någon gång i livet där varan eller innehållet hade skadats under transporten. Detta lämnar en dålig eftersmak och kunden kanske inte handlar igen på ett tag. Så det är något som måste undvikas till varje pris!
Lösningen? Fyllnadsmaterial!
För att förhindra att produkter skadas är det därför viktigt att välja rätt
fyllnadsmaterial för transport. Ett populärt alternativ är att använda
pappersull eller
bubbelplast för extra skydd. Förutom att skydda innehållet kan detta också bidra till presentationen och stärka den totala kundupplevelsen. Ta till exempel
SizzlePaks vadderade fyllnadsmaterial, ett strimlat papper som finns i många olika färger. Det kan perfekt matcha ett företags varumärke och lägga till det där lilla extra till kundernas intryck. En sak är säker, detta kommer att göra din marknadsavdelning väldigt glad!